Dani Gal
Portfolio von Dani Gal
Ausstellungen mit Kadel Willborn:
2017 Hegemon
2013 Failed to Bind
2010 Dauder I Gal
1975 in Jerusalem, IL geboren, lebt und arbeitet in Berlin, Germany

Zwischen 1997 und 1998 Avni Institute, Tel Aviv, IL
Zwischen 1998 und 2000 Bezalel Academy for Art and Design, Jerusalem, IL
Zwischen 2000 und 2005 Staatliche Hochschule für Bildende Künste Städelschule, Frankfurt am Main, DE
2005 Cooper Union for the Advancment of Science and Art, New York City, US

Preise:
2012
Hans-Purrmann-Preis der Stadt Speyer für Bildende Kunst, DE
2009
Ars Viva, Kunstpreis Kulturkreis der Deutschen Wirtschaft, DE
Künstlerstätte Schloss Bleckede, Lüneburg, DE
2008
Villa Romana Kunstpreis / Fellowship, Florence, IT
2007
Arbeitsstipendium Stiftung Kunstfonds, Bonn, DE
Künstlerhaus Worpswede, Residency, Worpswede, DE

Institutional Collections:
Kunsthaus Zürich, CH
Bundessammlung für zeitgenössische Kunst, Bonn, DE
Louis Vuitton Collection, Paris, FR
Einzelausstellungen
2017 "Hegemon", Kadel Willborn, Düsseldorf, DE
2015 Videoart at Midnight, Babylon, Berlin, DE
Freymond-Guth Fine Arts, Zürich, CH
2014 Night and Fog/As from Afar, Tel Aviv Museum of Art, IL
As from Afar, The Jewish Museum, New York, US
Kunstraum Innsbruck, AT
2013 Nacht und Nebel, Turku Art Museum, FIN
Kunsthalle St. Gallen, CH
Kadel Willborn, Düsseldorf, DE
Performa 13 Biennial, New York, US
2012 Any resemblance to real persons, living or dead, is purely coincidental, Freymond-Guth Fine Arts, Zurich, CH
2010 Chanting Down Babylon, w139 Arts Centre, Amsterdam, NL
Dumitrescu's Dream, Lüttgenmeijer, Berlin, DE
2009 The Shooting of Officers, Freymond-Guth & Co. Fine Arts, Zurich, CH
Project Room, Pecci Museum Prato, IT
The Shooting of Officers, Freymond-Guth & Co. Fine Arts, Zurich, CH
2007 Voiceoverhead, INSA Art Space, Korea, KR
La Battaglia, Freymond-Guth & Co. Fine Arts, Zürich, CH
2004 Hold up, The Or Gallery, Vancouver B.C., CA
let my vinyl lick your finger (with Shannon Bool), Pavillion am Main, Frankfurt, DE
Gruppenausstellungen
2017 "Kult! Legenden, Stars und Bildikonen", Zeppelin Museum, Friedrichshafen, DE
"The History Show", Kunstverein in Hamburg, DE
"Lives Between", Kadist, San Francisco, US
2016 "Private Offices", Nancy Rosen, NY, US
"Heart of Noise", Innsbruck, AT
"Collection on Display: Momentary Monuments", Migros Museum für Gegenwartskunst, Zurich, CH
2015 "EUROPA. Die Zukunft der Geschichte", Kunsthaus Zürich, CH
"The Future of Memory", Kunsthalle Wien, AT
"History is a Warm Gun", n.b.k. Berlin, DE
2014 INPUT/OUTPUT - Schnittpunkt Worpswede, Museen Worpswede, DE
Kongress der Artikulation, Kunstraum Bethanien, Berlin, DE
2012 Demonstrations. Making Normative Orders, (Dani Gal & Achim Lengerer), cur. Sabine Witt, Britta Peters, Fanti Baum, Frankfurter Kunstverein, DE
Israel Now- Reinventing the Future, cur. Micol Di Veroli, MACRO Museum, Rome, IT
Bremer Kunstpreis, Bremen, DE
Nacht und Nebel, Stowaways Series, New Museum, NY, US
When Attitudes Became Form, Become Attitudes, cur. Jens Hoffmann, Wattis Institute for Contemporary Arts, San Francisco, US
Weighted Words, cur. Ellen Mara de Wachter, Zabludowicz Collection, London, UK
Schlagwörter und Sprachgewalten, cur. Nadja Schneider, Kunsthaus Baselland, CH
2011 Tracing Shadows in the Dark, Holy Trinity Church, London, UK
12. Istanbul Biennale, TR
History Lessons, MUMOC, Vienna, AT
54. Biennale di Venezia, IT
6 conversation pieces and a didactic poem, COCO, Vienna, AT
The Secret Garden, Freymond-Guth Fine Arts, Zurich, CH
Forum Expanded, Berlinale, Berlin, DE
2010 Dani Gal / Patricia Dauder, Galerie Kadel Willborn, Karlsruhe, DE
Street and Studio. From Basquiat to Séripop., cur. by Cathérine Hug, Kunsthalle Wien, Vienna, AT
Indefinite Destinations, DEPOT, Istanbul TR, The Red House Center for Culture and Debate, Sofia, BG
Try different keywords, Galeria Estrany- de la Mota, Barcelona, ES
History / Ars Viva Price, Kölnischer Kunstverein, Cologne, DE
History / Ars Viva Price, Kölnischer Kunstverein, Cologne, DE
All the memory of the world, GAM- Galleria Civica d’ Arte Moderna; Contemporanea, Turin, IT
2009 Dorothea von Stetten art price, Kunstmuseum Bonn, DE
Come in, friends, the house is yours! Badischer Kunstverein, Karlsruhe, DE, Künstlerhaus Stuttgart, DE
2008 Voiceoverhead (Dani Gal & Achim Lengerer), Smart Project Space, Amsterdam, NL
Rubble Rouser, Berlin, DE
Freisteller / Villa Romana Preisträger 2008, Deutsche Guggenheim, Berlin, DE
L’éducation sentimentale, Freymond-Guth & Co., Fine Arts, Zurich, CH
Walking On Thin Ice, Artnews Projects, Berlin, DE
2007 Port D Suisse, with Freymond-Guth & Co, Zürich, Villa Lautengarten Basel, CH
Role MoDl, The John Institute, Zürich, CH
The film as a page of victor hugo rewritten in the style of nerval, JET, Berlin, DE
The Lost Moment, Kunstfabrik, Berlin, DE
2006 Cooling out Halle für Kunst, Lüneburg, DE
Cooling out Lewis Glucksman Gallery Cork, IR
Cooling out Kunsthaus Baselland, CH
TV as a Fireplace Kunsthalle Wien, Ursula Blicke videolounge, Wien, A
blows into microphone...it is all right Kunsthalle Exnergasse, Wien, A
If On A Winter’s Night A Traveller, Freymond-Guth & Co. Fine Arts Zürich, CH
2005 No big Dal, Kunstverein Gelsenkirchen, DE
Transmitted fictions in collaboration with Achim Lengerer, Ausland, Berlin, DE
Publikationen
2014
“INPUT / OUTPUT. Schnittpunkt Worpswede“, catalogue, Worpswede die Museen, p 34.
“Schenkungen. Neuerwerbungen. Das Pandora Projekt. Lust und Last des Sammelns“, catalogue, Kunsthalle Bielefeld, p 76.

2013
“Villa Romana. Gegenwart eines Künstlerhauses“, catalogue, Bundeskunsthalle, Bonn.

2012
Zakia Uddin: „Cross Platform: Sound in other media“, WIRE Magazine, Issue No. 342, August 2012, p 14.
Theo Reeves-Evison: „An Action, Event or Other Thing that Occurs or Happens Again“, frieze, March 2012, p 171.
Matthias Michalka: „Historical Fiktion“, catalogue Kunstpreis der Bötcherstrasse in Bremen 2012, p 32-37.

2011
Emily Warner: „The 54th Venice Biennale“, The Brooklyn Rail, Jul-Aug 2011.
Gerhard Mack: „Abenddämmerung: Die renommierte Schweizer Kuratorin Bice Curiger setzt in der Kunstbiennale Venedig auf leise Töne“, NZZ am Sonntag, 5. June 2011.
Laura Cumming: „The 54th Venice Biennale - review“, The Observer, 5. June 2011.
Jens Hoffmann: „Interview of Jens Hoffmann, co-curator 12. Istanbul Biennale, 2011“, catalogue „The Companion“ for Isimsiz (12. Istanbul Bienali), 2011, p 180-183.

2010
Elena Volpato: „How History Sounds“, Kaleidoscope, p 40-45.
„Ars Viva 09/10. Geschichte/History: Mariana Castillo Deball, Jay Chung & Q Takeki Maeda, Dani Gal“, Hatje Cantz Verlag.
Urs Steiner: „Abschied vom „Löwenbräu“: Das Migros-Museum präsentiert Ars-Viva-Preisträger und Werke aus der Sammlung“, NZZ, 3. July 2010.

2009
„Chanting Down Babylon“, catalogue, Argobooks, Berlin.
Daniel Morgenthaler: „Dani Gal: The Shooting of Officers“, Kunstbulletin 9/2009, p 10-11.
„Seasonal Unrest: Dani Gal im Luigi Pecci Centre of Contemporary Art“, Deutsche Bank Art Mag.
Nicole Büsing and Heiko Klaas: „Der Reggae-Papst im Pilgerort“, Kunstmarkt, 20. April 2009.

2008
Tim Ackermann: „Dani Gal: Gesampelte Geschichte“, Deutsche Bank Art Mag, 2008/03.

2007
Caoimhín Mac Giolla Léith: „Review: Cooling Out“, frieze.

2006
Cherry Smyth: „Cooling Out: On The Paradox Of Feminism“, Art Revew, December 06, p. 151.














The software you are using to view this site does not support the XHTML 1.0 Transitional specification.
Please ignore the content beyond this writing.
The essential functioning of the site is not diminished through the use of older software.